Tuesday, January 24, 2012

#5 : Route to getting married

Pergi wedding Kak Siti dengan Mak, Nia and Baby Ciwah on last Sunday.

Mak suka dengan pelbagai jenis lauk yang dihidangkan dan juga dessert yang sangattt best dan banyak! Air bukan sirap biasa (bagaikan lagu Siti Bukan Cinta Biasaa), malahan air sirap limau yang direfill oleh para pelayan even air baru tinggal setengah jug! (pelayan dia kejap kejap datang nak angkat pinggan, kejap kejap check air basuh tangan ada ke tak, kejap lagi datang pulak refill air sirap limau sedap half jug).

Antara lauk yang ada is Gulai Daging Rebung, Kerabu Mangga dan Ikan Bilis, Ayam Goreng Berempah, Assorted Vegetables Stir Fried (ada brocoli, kacang pis, carrot semua sedap!), Rendang Daging dipotong kecil, Ulaman dan SAMBAL BELACAN YANG UMPPPHHH! wa kecek sama luuuuu~

For desserts, we had Cendol 1 cawan plastik besar yang sejukkkk, chilling and sedap lemak manis! Ada buah tembikai, buah oren, kek gula hangus, puding apa entah warna coklat atas-kuning kat bawah and kuih apa entah yang dalam bekas kotak kecik daun pandan then bawah hijau cair-atas putih tapi dalam hijau tu ada sengkuang cina (panjang sangat ko describe kuih ni tasha). Semua best best lazat!

Lalu mak pun meminta Business Card dari salah seorang pelayan caterer di sana.
*gasp!*



Sekarang Mak aku dah excited sendiri ke nak organize wedding for her 2nd daughter T.T

No comments:

Post a Comment