Wednesday, July 13, 2011

Kahwin yeeekk.

Talked this with Mak several times. Ala bukan bincang apa, berangan lebih kot huhu. More to Mother-Daughter conversations time makan, masak, lipat baju, tengok tv. I can say that there are few conclusions on how my big day will be like (cakap macam nak kahwin minggu depan) :



  • On the bride side, it will be small yet grand reception. Just like Nia's in Masjid Wilayah. Around 200 guests, all come together to watch the Akad Nikah and go to the hall for reception. Meaning, datang serempak laaa. Not majlis yang guests dia come and go. Gituuu.



  • Theme colour on the bride side more likely will be colours like Gold, Silver, Bronze. Haaa macam tu lah lebih kurang. Bukan hijau, biru, purple, orange suka hati mak kau. Tiga colour kat atas tu aku panggil colour formal kahkah! Since Nia's was Gold theme, aku nak Silver laaaa. Silver Black. Wooohooo. *nak kahwin sekarang*



  • Menu for the reception will be different from other kenduri. Bukan typical Ayam Masak Merah/Ayam Goreng Berempah, or Rendang Daging or Kuah Dalca kee. No no. Abah wants his guests to have something new, different and delightful on the kids weddings. So mcm Nia's (yela dia je dah kahwin so aku bagi contoh wedding dia), we had Nasi Carrot, Ayam apa tah, Daging apa tah, lauk apa tah lagi tak ingat hahaha! tapi air was Soya Cincau. Unik! So air untuk wedding aku will be Tembikai Laici. Ok sekarang siapa nak datang wedding saya angkat tangaann! Muahahaha~



  • Hantaran is another thing. Tau tak untuk wedding Nia dulu Abah suruh balas 7 hantaran yg berisi 7 different type of books? Contohnya book for sports, book for financial, book for family matters, etc. Ohooiii pening Nia wey time tu! Time aku nanti aku nak fight benda tu dengan Abah. Tak nak benda benda formal. Nak bagi benda biasa jugak! Macam perfume, set persalinan, set accesories, etc. Baru laa cool! Hehehe. *oi Fahmie baca ni karang dia dah tahu kantoi pulaakk :p* Perasan. *pangggg*



  • Rumah InsyaAllah dah ada. :) In Setapak juga, tak jauh mana dengan rumah sekarang. Thank you Abah sebab da belikan rumah sorang sebijik untuk anak anak abah ni haa hehehe. Tapi I know, The Other Half still wants to buy himself a house. So okayy go for it!


Haaaa tu jela kot benda yang dibincangkan. Huhu. FYI, Mak Abah tak tahu betul betul lagi that I'm in a relationship. Tahu macam tu jelaaa, naluri ibu bapa katanya. Hehe. Mak tahu aku berkawan dengan someone named Fahmi, tapi setakat tu jela dia tahu. Takpa, one day. ;)

4 comments:

  1. sebagai seorang perempuan, aku pon dok pk2 gak pasal hari kawen ni nnt.

    aku nak warna kelabu for theme.
    then makan nak kuih apam 3 kaler, ngan teh o panas satu gelas. jempot 100 org terdekat je.

    habis.

    hantaran? aku setuju mcm kau, still mahu benda2 org anta as hantaran. haha.

    ReplyDelete
  2. @ N: aku pun pikir camtuh. kita memang bole plan mcm2 kita nak sekarang, tapi when it comes to the real time with family masuk tangan sekali, they wouldnt want kuih apam shj for their guests. haha! but still, aku sokong kalau buat private function, with family, relatives and only close friends are there.

    ReplyDelete
  3. what the what! aku baru tau kau active blog kembali. you make me angry! *cekak pinggang*

    demi tembikai laici, kompem aku dtg kenduri kau. hahahaaa. eh tp ko nk jemput 200 guests je kan, muat ke nk letak aku :(

    ReplyDelete
  4. what the what is WTW? Hahaha!
    Kauuu yang tak stalk aku daaahh salahkan aku plaaakk. :p
    Muat laa ko kurus je muat punyaaa hihi. Bawak suami ye!

    ReplyDelete