Wednesday, January 11, 2012

New Workplace

Hello there!

Semenjak menjak dah berpindah ke tempat kerja baru yang sangat sangat lah di restrict kan dari mengaccess(?) other websites yang tak berkaitan dengan kerja ni, aku dah laaaaamaaaa (baca : lama sangat) tak update blog, tak on FB, tak on Twitter. How sad. Aku rasa sangat pathetic okayyy kerja dalam bidang IT tapi tak berupdate dah dengan things on the internet. How saaadd.

Well now I'm back! :D Selepas sebulan 2 minggu kerja sini, dah jadi otai sikit (muntah) so boleh la aku curi curi online.. Tu pun setakat baca blog blog orang lain (sebab sendiri malas update kan) and blog Fahmi tersayang juga hiksss (gedik) (lempang). Tapi pun belum sampai tahap aku nak ber FB or ber Twitter la kat office ni. Nak jaga KPI katanya. Padahal dah 2 kali login after 9am T_T

Well, now I'm working at IBM RCC Cyberjaya u olsss! Nak kerja hebat je, kat Cyber je. Kata IT. Eh apsal aku riak sangat ni pun tak tahulah. IT je pun. Okay meh aku explain untuk yang tak tahu apa itu RCC. RCC stands for Regional Contact Center.. So as the name represents, customer yang aku layan kat sini (bunyi dah macam pe**cu* plak main layan layan) are from Asia Pacifics countries like Singapore, India, Korea, Australia, Indonesia and as well as Malaysia tanah tumpah darahku. :)

Berspeaking London everyday ya'll, tak mudah mana sangat, yet tak susah mana pun. Nasib Mak Abah dah beri didikan sempurna dari kecil sampai sekarang kalau aku gaduh dengan Fahmi tu terus bajet gaduh mat saleh, semua bahasa melayu terus di alih bahasa jadi bahasa inggeris :p Terus nak maki rasa laju je mulut haha! Ampun Fahmi :p

Kat sini environment sangat berlainan dengan office lama. Kat sini yang duduk kat sebelah kanan workstation aku is a guy from Philipines, depan aku is a Malay lady and an Indian guy, belah kiri aku is a Jawa girl, belakang aku are an Indian guy and also another guy from Philipines. Setiap kali lunch kat pantry bawah ni mula la nampak macam macam lagi orang.. from Thailand ada, from Japan ada. Once in a while ada lah nampak mat saleh or minah salleh.. Hehe. So yeah, aku tak shock dengan environment sebegini.. Maybe sebab belajar kat Uniten pun dah biasa nampak bangsa asing kan.. Aku more to AMAZED sebab eh hebat gila aku kerja IBM dapat kenal macam macam orang. Improve English aku sangat sangat! (this is true story mannn). Tapi dah kalau dorang cakap English laju sangat, aku terdiam la seketika.. Paham tu memang paham, nak response tu senyum senyum lah jugak kan haha!

Workstation sini memang lagi besar.. Meja bentuk V so kalau aku duduk ke dalam sikit laaa. Eh camne tah aku nak explain, gambar malas tangkap kan hehe.

Eh gtg. Ada team hurdle! :)

Assalamualaikum.

1 comment:

  1. yeap really..kerja ibm mmg improve english aku jugk..bleh paham org..bleh counter balek cepat..so far aku mmg rasa byk improve lah kerja IBM

    ReplyDelete